Listing 1 - 10 of 60 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
PXL-Business 2015 --- Belgische arbeidsmarkt --- toekomstvisies
Choose an application
Arbeidsmarkt 331.52 --- Doctoraathouder --- PXL-Central Office 2016 --- hoger onderwijs --- arbeidsmarkt --- Science policy --- Labour market --- Higher education --- Flanders
Choose an application
Volatiel, onzeker, ambigu en complex: zo kan je de actuele arbeidsmarkt omschrijven. En dat zal de komende decennia zo blijven. De technologische revolutie en de extreme globalisering plaatsen werkzoekenden en werknemers voor grote uitdagingen. Niet eenvoudig om te overwinnen.Daarom heeft de arbeidsmarkt helden nodig. Je bent ze vast al tegen het lijf gelopen. Al heb je er misschien weinig van gemerkt. Omdat je kennismaakte met hun alter-ego. De ongekwalificeerde jongere, de arbeidsgehandicapte, de 50+'er met een bore of burn-out, de timide sollicitant, de werknemer die angstvallig aan zijn job vasthoudt, de medewerker met weerstand tegen elke innovatie: ze lijken de kneusjes van de arbeidsmarkt, maar het enige wat ze nodig hebben is wat heroïsche kracht om hun mannetje/vrouwtje te staan.Ben je onderwijzer, werkgever, middenveldspeler, arbeidsmarktbemiddelaar ? Dan kun je de alter-ego's helpen ontwikkelen tot Work Action Heroes, tot helden van de arbeidsmarkt.Ben je werknemer of werkzoekend? Ontdek de held in jezelf.Bron : http://www.acco.be
arbeidsmarkt --- werkloosheid --- Labour market --- werknemers --- competenties --- oudere werknemers --- 331.626.1 --- 331.6 --- 330.191.6 --- 331.672.44 --- tewerkstellingspolitiek - werkgelegenheidsbeleid --- arbeidsmarkt - arbeidsmarktvraagstukken - arbeidsmarktstudie - arbeidsmarkt, analyse van de - arbeidsplaatsen --- wereldeconomie - internationale economie --- arbeid van kwetsbare groepen --- PXL-Central Office 2016 --- arbeidsmotivatie --- werkvreugde --- loopbaanplanning --- innovatie --- stripverhaal --- Arbeidsmarkt --- Carrièremanagement --- Managementvaardigheden --- Personeelsmanagement --- Personeelsselectie
Choose an application
Goede medewerkers maken het verschil voor een organisatie. Het recruitment - vak draait om het aantrekken, begeleiden en behouden van medewerkers die zorgen voor succes. 'Recruitment' presenteert een eigentijdse vorm van actieve werving en gaat in op de selectie en begeleiding van nieuwe medewerkers. Het geeft een heldere uitleg over de positie van recruitment binnen de organisatie en behandelt zowel commerciële aspecten, zoals werving en arbeidsmarktcommunicatie, als hrm-aspecten, waaronder personeelsplanning, selectie en onboarding.
Aanwerving --- Personeelsbeleid --- recruitment --- Rekruteringscampagnes --- Personeelsselectie (recrutering) --- 367.21 --- personeelsbeleid --- arbeidsmarkt --- PXL-Business 2014 --- personeelsmanagement --- HRM
Choose an application
werknemers --- marche du travail --- salaries --- arbeidsmarkt --- PXL-Central Office 2017 --- solliciteren
Choose an application
Dit boek heeft te maken met methoden om mensen te ontwikkelen en om mensen met elkaar te verbinden in positieve samenhorigheid. Daar zijn opleiders, trainers, leraren bij nodig en voor hen is dit boek geschreven. De auteur baseert haar methode op de NLP, het Neurolinguïstisch Programmeren. Zij weet deze methode helder en duidelijk uit te leggen. Het eerste deel gaat over het ontwikkelen van persoonlijke vermogens in het omgaan met jezelf en met anderen in groepen. Deel twee is meer didactisch om goede programma's te leren maken ten behoeve van training en leersituaties. Deel drie behandelt het omgaan met leergroepen en het hanteren van groepsprocessen. Veel oefeningen en instructies om congruent te zijn, een goede lichaamshouding te hebben, je stem goed te gebruiken en nog veel meer staan overzichtelijk in dit boek
E-books --- departement Algemeen 11 --- communicatie --- communicatievaardigheden --- presenteren --- coachen --- Psychotherapie --- Opleidingen --- Opleiding --- Arbeidsmarkt
Choose an application
Medewerkers bepalen het succes van een organisatie! Een organisatie die het personeel werft en bindt, dat echt past bij haar missie, visie en cultuur, presteert aantoonbaar beter. Maar hoe doe je dat? Door te investeren in een sterk werkgeversmerk. En door te communiceren op een manier die het employer brand in al zijn facetten tot leven laat komen.Toch is er nog (te) weinig aandacht voor dit onderwerp. In dit vakboek vind je daarom alle informatie over employer branding en arbeidsmarktcommunicatie gebundeld. Je leert wat de rol is van het werkgeversmerk, hoe je het DNA van een merk ontdekt en hoe je met communicatie een plek verovert voor het employer brand in het brein van passende (potentiële) medewerkers. Het boek is bedoeld voor zowel HR- als communicatieprofessionals en dient als aanvulling op de vakliteratuur van relevante opleidingen. Bron : http://www.managementboek.nl
Arbeidsmarkt. --- Communicatie. --- Personeelswerving. --- Personeelsadvertenties. --- arbeidsmarkt --- Advertising. Public relations --- Labour market --- Industrial psychology --- marketingcommunicatie --- Business policy --- HRM (human resource management) --- Mass communications --- Personeelsselectie --- Personeelsadvertenties --- Arbeidsmarktcommunicatie --- personeelsbeleid --- Communicatiemanagement --- Bedrijfscommunicatie --- #KVHB:Arbeidsmarkt --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Bedrijfscommunicatie --- 367.2 --- HRM --- bedrijfscommunicatie --- arbeidspsychologie --- organisatiepsychologie --- 331.4 --- 658.011 --- 331.6 --- 659.3 --- 659 --- 658.3 --- personeelsbeleid, HRM --- human resources management --- Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --- Bedrijfsbeleid --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Massacommunicatie --- Reclame. Public relations --- Arbeidsmarkt --- Bedrijfspsychologie --- organisatiecultuur --- employer brand --- bedrijfsimago --- communicatievaardigheden --- PXL-Business 2016 --- Employer branding --- Medewerkerstevredenheid --- Personeelswerving --- Monograph
Choose an application
Wat is employer branding ? En waarom speelt een sterk werkgeversmerk een steeds belangrijkere rol ?Waarom is employer branding een hot topic in bestuurskamers ?Zijn de meest aantrekkelijke werkgevers ook de beste ? Of ligt het imago van werkgevers ver van hun ware identiteit ?Werken aan merken biedt de meest volledige gids in de manier waarop bedrijven met hun identiteit en hun imago kunnen omgaan. Jan Denys baseert zich op zestien jaar onderzoek en leert je onder meer waar kandidaten op letten als ze voor een werkgever solliciteren, welke bedrijven scoren op de arbeidsmarkt en of mannen voor andere bedrijven kiezen dan vrouwen.Dit boek bevat heldere analyses en tips, en sloopt waar nodig de heilige huisjes. Een praktische handleiding en cruciale inzichten geven aan hoe je zelf een sterk werkgeversmerk uitbouwt en behoudt, los van de waan van de dag. Zo vormt Werken aan merken het eerste standaardwerk over employer branding in ons taalgebied.Bron : http://www.lannoocampus.be
Bedrijfsimago --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Solliciteren --- Merken --- PXL-Business 2017 --- organisatiekunde --- organisatiestructuur --- marketingstrategie --- arbeidsmarkt --- personeelsmanagement --- Employer branding --- Werving --- Profiel en imago --- Arbeidsmarkt --- Arbeidsmarktcommunicatie --- Personeelsbeleid --- Medewerkerstevredenheid --- Interne marketing --- management --- marketing --- 098 Bedrijfskunde --- Merk --- Profiel --- Imago
Choose an application
Jonge mensen uit de negatieve spiraal halen waarin ze zich bevinden en ze aan het werk helpen. Dat is het doel van JoTa, een samenwerking in Oudenaarde tussen vzw aPart, VDAB, OCMW, Provincie Oost-Vlaanderen en Belgapack nv. Met JoTa zetten ze een opleiding op richting werk voor jongvolwassenen tot dertig jaar, die heel diverse en ernstige problemen ervaren om aan het werk te geraken. Met succes. De helft van de deelnemers heeft vandaag een baan, wat gezien de moeilijke doelgroep opzien baart. Dit boek vertelt het verhaal van de jongeren, hun begeleiders en de mensen die het project achter de schermen vormgeven. Het traject wordt uit de doeken gedaan en de belangrijkste succesfactoren worden uitgelegd. De hoop is dat het project en dit boek inspiratie bieden en dat ze de aandacht vestigen op de behoeften van een groep jongeren die vergeten wordt door een activeringsbeleid dat vaak te eenzijdig de kaart van bestraffing trekt.
Arbeidsmarkt --- Arbeidsparticipatie --- Jeugd --- Activering --- Werkloosheid --- Jeugdwerkloosheid --- Maatschappelijke kwetsbaarheid --- Kansarmoede --- Ervaringsleren --- Motivatie --- trajectbegeleiding --- 361.2 --- Age group sociology --- Labour market --- sociale tewerkstelling --- arbeidsmarkt --- jeugd --- sociale economie --- maatschappelijke kwetsbaarheid --- PXL-Social Work 2019 --- arbeidsvoorziening --- jongerenproblematiek --- maatschappelijke zorg --- Jongere
Choose an application
Het managen van een organisatie of afdeling is een veelomvattende taak. Een van de belangrijkste verantwoordelijkheden van de manager is het leidinggeven aan zijn medewerkers. Managen van human resources is bedoeld om de aankomende manager theoretisch én praktisch inzicht te bieden bij het managen van zijn (of haar) personeel. Na een uiteenzetting van belangrijke thema's als 'strategisch humanresourcesmanagement', 'personeelsplanning' en 'arbeidsmarkt' wordt in drie delen ingegaan op achtereenvolgens de instroom van medewerkers, het ontwikkelen van medewerkers en de uitstroom van medewerkers. Een groot aantal voorbeelden, tips en onderzoeken, veelal opgenomen in aparte kaders, geven de aankomende manager bovendien praktische hulpmiddelen. Op de website behorende bij dit boek, www.managenvanhumanresources.nl, vinden studenten ondersteunend materiaal in de vorm van vragen en opdrachten, filmpjes en extra materiaal. Voor docenten zijn er presentaties en toetsmateriaal.Dit boek is geschreven voor toekomstige of beginnende managers of leidinggevenden en kan als kennisopfrissing ook nuttig zijn voor leidinggevenden met enkele jaren werkervaring. Bron : http://www.bol.com
PXL-Central Office 2016 --- personeelsmanagement --- HRM-beleid --- Personeelsmanagement --- Management --- Leidinggeven --- Arbeidsmarkt --- Administratieve organisatie --- Human resources management --- Leiderschap
Listing 1 - 10 of 60 | << page >> |
Sort by
|